جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بهترین بیمه عمر در سال 1402 – راهنمای انتخاب بهترین بیمه زندگی

بهترین بیمه عمر در سال 1402 – راهنمای انتخاب بهترین بیمه زندگی

ما همواره در طول زندگی به دنبال بهترین انتخاب ها برای خود و خانواده مان هستیم و در شرایط اقتصادی نامطلوب سعی می کنیم عوامل متعددی را بررسی نماییم. به همین دلیل است که وقتی قصد خرید کالا یا خدمتی را داریم، جستجوی زیادی انجام می دهیم تا به بهترین گزینه دست پیدا کنیم.

در این پست قصد داریم بررسی کنیم که بهترین بیمه زندگی کدام است تا در نهایت خودتان بتوانید بین بیمه‌های عمر موجود، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خود و خانواده خود انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک بیمه عمر خوب داشته باشید تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با بیمه عمر

بیمه عمر یکی از انواع بیمه است که در آن بیمه گذار با پرداخت مبلغی که از پیش تعیین می‌کند، تحت پوشش بیمه عمر قرار می گیرد. بدین ترتیب که چنانچه فوت نماید، بازماندگان و عزیزان وی تحت حمایت مالی قرار می گیرند. بیمه عمر همچنین دارای پوشش های دیگری نیز می باشد که در زمان حیات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است کاربردهای بیمه عمر فقط در زمان فوت و یا بروز حادثه نیست بلکه بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری در زمان حیات هستند. 

پیشنهاد مطالعه:بیمه عمر و سرمایه گذاری چه نوع بیمه نامه ای است؟

در واقع با استفاده از بیمه عمر، می‌توانید پوشش‌های بیمه‌ای متنوعی که با توجه به سن، شرایط جسمی و شرایط مالی برای شما مناسب است را انتخاب کرده و از حمایت‌های مالی شرکت‌های بیمه استفاده کنید. 

همچنین بیمه عمر را می‌توان یک نوع آینده نگری و سرمایه گذاری ارزشمند دانست که می‌تواند به آتیه شما و خانواده‌تان کمک کند.

راهنمای انتخاب بهترین بیمه عمر

برای انتخاب بهترین بیمه نامه عمر باید توجه کنید که این بیمه‌ها دارای پوشش‌ها و مزایای مختلفی هستند و این موارد در انتخاب یک بیمه عمر خوب تعیین کننده به حساب می‌آیند. برهمین اساس به صورت کلی ما باید 6 عامل تاثیرگذار و مهم را برای انتخاب بیمه عمر مناسب در نظر بگیریم که به شرح زیر هستند:

  1. میزان سوددهی
  2. پوشش‌های بیمه‌ای
  3. میزان سرمایه قابل ارائه
  4. توانگری مالی شرکت‌ها
  5. داشتن تیم متخصص و ارائه اطلاعات کافی به مشتریان
  6. در نظر گرفتن محدودیت‌های شرکت‌ها

بهترین بیمه عمر از نظر میزان سوددهی

از آنجایی که یکی از دلایل اصلی استفاده از بیمه عمر، انجام سرمایه گذاری مطمئن و سودده است، میزان سوددهی شرکت‌های بیمه‌ای باید در اولین گام در دست بررسی قرار گیرد.

به صورت کلی سود بیمه عمر به دو دسته کلی سود تضمینی و سود مشارکت تقسیم بندی می‌شود. در این بین سود تضمینی همان سودی است که از طریق بیمه مرکزی مشخص می‌شود و تمامی شرکت‌های بیمه ای باید آن را لحاظ کنند و سود مشارکت در منافع سودی است که در شرکت‌های مختلف، متفاوت است و میزان آن به نحوه سرمایه گذاری منابع مالی شرکت‌های بیمه‌ای بستگی دارد.

سود مشارکت را بر خلاف سود تضمینی نمی توان پیش بینی کرد ولی بر اساس سوابق گذشته شرکت‌های بیمه، می‌توانید خوش آتیه ترین و پرسودترین بیمه عمر را در سال‌های گذشته شناسایی کنید. 

البته ثبات در سودآوری هم بسیار اهمیت دارد، چرا که سرمایه گذاری شما در بیمه عمر، یک سرمایه گذاری بلندمدت به حساب می‌آید و عملکرد مناسب کوتاه مدت یا حتی میان مدت یک شرکت بیمه‌ای، نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت‌های بیشتر آن در بلندمدت باشد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب انواع سود بیمه عمر را مطالعه کنید. 

با این حساب برای انتخاب بهترین بیمه عمر باید به سود تضمینی و مشارکت آن توجه کنید. همچنین باید ببینید که می‌خواهید از کدام نوع سود بهره ببرید. 

بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه زندگی از نظر پوشش های بیمه ای 

پوشش‌های بیمه‌ای یکی دیگر از مزایای استفاده از بیمه عمر است که به صورت کلی به دو دسته کلی پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی تقسیم می‌شود. 

پوشش‌های اصلی که جزو خدمات تمامی شرکت‌های بیمه‌ای است که ملزم به ارائه آن‌ها هستند؛ شامل پوشش فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه است. بدین معنی که اگر بیمه گذار به شکل طبیعی یا در اثر حادثه ای فوت کند، شرکت بیمه باید مطابق با شرایط بیمه نامه، به بازماندگان وی غرامت بپردازد.

پس در هنگام دریافت بیمه نامه حتماً دقت کنید که پوشش‌های اصلی بیمه عمر کامل باشند تا بهترین طرح بیمه عمر را دریافت کرده باشید. همچنین در کنار این پوشش‌ها باید به پوشش‌های اضافی هم توجه داشته باشید.

پوشش‌های اضافی بیمه عمر در شرکت های مختلف، متفاوت است و به صورت کلی شامل پوشش‌های بیماری‌های خاص (انواع سرطان، سکته قلبی و مغزی، عمل قلب و پیوند اعضا)، پوشش درمان تکمیلی، پوشش نقص عضو و از کار افتادگی، پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در صورت از کار افتادگی و … می‌شود.

انتخاب پوشش‌های اضافی در قرارداد بیمه عمر را حتماً باید لحاظ کنید و سعی کنید مطابق با شرایط شخصی خود، کاربردی‌ترین پوشش‌ها را برای خود و خانواده‌تان انتخاب کنید تا در زمان نیاز، بتوانید از حمایت‌های مالی پوشش‌های مختلف بیمه‌ای بهره مند شوید. 

بهترین بیمه عمر با توجه به میزان سرمایه قابل ارائه

اگر چه بیمه مرکزی سقف سرمایه قابل ارائه در بیمه نامه را اعلام می نماید اما شرکت های بیمه به ازاء گروه های سنی مختلف ممکن است سقف سرمایه ها را مشخص نماید.

در این بین افرادی که بیمه عمر را به قصد خرید پوشش فوت به جهت رفع نگرانی از آینده خانواده شان خریداری می کنند، بسیار مهم است که بدانند که چه میزان سرمایه فوت می توانند خریداری نمایند. بنابراین لازم است شرکت های بیمه مختلف را بررسی نموده تا بتوانند از شرایط میزان سرمایه قابل ارائه آنها مطلع شوند و در نتیجه بهترین بیمه عمر را در اختیار داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه:میزان سرمایه بیمه عمر را چگونه انتخاب کنم؟

توانگری مالی شرکت ها

یکی دیگر از معیارهای شرکت بیمه‌ای مناسب، سطح توانگری مالی آن شرکت است. زیرا بیمه گذاران به امید دریافت سود و خدمات پوششی در آینده، در بیمه‌های عمر سرمایه گذاری می‌کنند بنابراین میزان سرمایه و نقدینگی شرکت بسیار حائز اهمیت است.

در واقع شما باید از این نظر آسوده خاطر باشید که در صورت نیاز به استفاده از خدمات و پوشش‌های بیمه‌ای خود، شرکت بیمه‌ از نظر مالی توانایی برآورده کردن تعهدات خود را بصورت فوری داشته باشد. 

سطح توانگری مالی شرکت های بیمه، به شکل سالیانه به وسیله بیمه مرکزی مورد بررسی قرار گرفته و اعلام می‌شود. بدیهی است هر چه توانایی مالی یک شرکت بیشتر باشد، آن شرکت می‌تواند گزینه مناسب تری برای انتخاب بیمه گذار به حساب آید و می‌توان از همین سطح بندی به عنوان معیاری مناسب برای انتخاب بهترین بیمه زندگی استفاده کرد. 

جالب است بدانید که 5 سطح کلی برای توانگری شرکت‌های بیمه‌ای از سوی بیمه مرکزی در نظر گرفته شده است که سطح یک، بهترین توانگری مالی را داراست و سطح 5 ضعیف ترین شرکت از لحاظ توانایی‌های مالی و جبران خسارت است.

افراد متخصص و ارائه اطلاعات کافی

زمانی که شما به عنوان بیمه گذار و شرکت بیمه به عنوان بیمه گر یک قرارداد بلندمدت را با یکدیگر امضا می‌کنید، بدین معنی است که شما تمامی تحقیقات لازم را انجام داده‌اید و اطلاعات مفیدی که لازم است را کسب کرده‌اید. 

با توجه به اینکه بیمه عمر یک قرارداد بلندمدت است، شرکت طرف قرارداد شما باید همواره از نیروی کار متخصص استفاده کند تا در صورت لزوم بتوانید از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید و امور خود را با اطمینان خاطر به آن‌ها واگذار کنید.

از طرف دیگر باید اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد تا شما آگاهانه بهترین پوشش‌ها و نوع بیمه عمر را برای خود انتخاب کنید. 

بعضاً مشاهده شده است که بیمه گذاران بدون آگاهی کامل، برای خرید بیمه عمر اقدام می‌کنند و حتی حق بیمه‌های خود را هم چندین سال پرداخت می‌کنند و در انتها متوجه می‌شوند که شرکت مناسبی را برای این کار انتخاب نکرده‌اند و خواهان عوض کردن شرکت بیمه‌ای خود می‌شوند.

این کار به جز ضرر برای شما چیزی ندارد! پس همان ابتدای کار توجه کنید که شرکت انتخابی شما، تا چه اندازه شما را از جوانب مختلف بیمه عمر آگاه می‌سازد و چه افرادی را برای پاسخگویی به شما استخدام می‌کند.

در نظر گرفتن محدودیت های شرکت ها

در مسیر انتخاب بهترین بیمه عمر، باید به محدودیت‌هایی که شرکت‌ها برای خدمات و پوشش‌های خود در نظر گرفته‌اند نیز توجه داشته باشید. برای مثال برای بسیاری از پوشش‌ها، سقفی تعیین شده که نمی‌توان بیشتر از آن مقدار از شرکت‌ها غرامت گرفت. 

سخن پایانی

در این مطلب قصد ما این بود که توضیح دهیم بهترین بیمه عمر کدام است و چطور بهترین بیمه زندگی را انتخاب کنیم. تمامی شرکت‌های بیمه‌ای تلاش می‌کنند با خدمات منظم و سطح بالا، مشتریان خود را از خود راضی نگه دارند تا تبلیغات دهان به دهان موجبات افزایش تعداد مشتریان و اعتمادسازی آن‌ها را فراهم کند.

با این حال در آخر این خودِ شما هستید که بین شرکت‌های مختلف، باید شرکتی را انتخاب کنید که سوددهی و توانایی مالی بالایی داشته و پوشش‌های متنوعی را ارائه دهد و بتوانید به خدمات و اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می‌دهد نیز اعتماد کنید.

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به تمامی سؤالات و ابهامات شما درباره انتخاب بیمه عمر مناسب پاسخ داده باشیم. شما هم می‌ توانید نظرات و سؤالات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید تا کارشناسان ما در بیمه زندگی آگاه در اولین فرصت به سوالات شما رسیدگی کنند.

نظرتان را درج کنید