جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بیمه عمر انفرادی چیست – بررسی بیمه زندگی انفرادی

بیمه عمر انفرادی چیست – بررسی بیمه زندگی انفرادی

بیمه عمر انفرادی بیمه‌ای است که به واسطه آن، شرکت بیمه‌ای متعهد می‌شود در صورت فوت یا حیات شخص بیمه شده، سرمایه‌ یا همان مبلغ بیمه نامه را به شکل یکجا به استفاده کنندگان یا ذینفعان بیمه نامه بپردازد.

شما با هر توان مالی و شرایطی می‌توانید برای تهیه بیمه عمر و سرمایه گذاری یا انواع دیگری از بیمه های عمر انفرادی اقدام کنید و از پوشش‌ها و مزایای دیگر بیمه عمر انفرادی نیز بهره مند شوید. به همین دلیل است که تقاضا برای خرید این نوع بیمه عمر بالاست.

در ادامه برای این که سازوکار بیمه عمر انفرادی را به زبان ساده درک کنید، کافی است این پست را تا انتها مطالعه فرمایید.

بیمه عمر انفرادی چیست؟

بیمه عمر انفرادی به دو نیاز بسیار مهم هر فردی پاسخ می‌دهد؛ نیاز اول؛ امنیت و آسایش فکری و سلامت جسمانی می باشد که با دریافت خسارت از پوشش های بیمه ای، پاسخ می دهد. نیاز دوم؛ امنیت مالی می باشد که از طریق سرمایه گذاری و تامین مالی پاسخ می دهد.

بسیاری از افراد تهیه بیمه عمر را نوعی سرمایه گذاری می‌دانند. اما این در حالی است که سرمایه گذاری بلندمدت در بیمه عمر، تنها یکی از مزایای بیمه عمر انفرادی است و افراد می‌توانند با تهیه بیمه عمر از مزایای پوشش های مختلف بیمه عمر مانند پوشش فوت به هر علت و بر اثر حادثه، پوشش بیماری های خاص،پوشش هزینه های پزشکی ناشی از حادثه، پوشش ازکارافتادگی یا نقص عضو کلی و جزئی، پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه در اثر فوت یا ازکارافتادگی کامل و دائم بیمه گذار، پوشش دریافت مستمری بعد از فوت یا ازکارفتادگی کامل و دائم بیمه گذار استفاده نمایند.

توصیه ما این است که بیمه عمر انفرادی را به چشم یک نوع تامین آسایش خانواده برای آینده و همچنین به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگاه کنید و در انتهای مدت بیمه نامه برای دریافت اندوخته بیمه نامه به صورت یکجا یا به شکل مستمری اقدام کنید. 

پوشش های بیمه عمر انفرادی

همانطور که گفتیم، از مزیت‌های اصلی بیمه عمر انفرادی، دریافت سرمایه و کمک هزینه پوشش‌های مربوط به فوت بیمه شده، حوادث ناگهانی و هزینه های درمانی شخص بیمه شده است. بدین تریتب که چنانچه فرد بیمه شده در طول مدت بیمه نامه فوت کند، سرمایه‌ یا همان مبلغ بیمه نامه عمر انفرادی به ذینفعان تعیین شده در بیمه نامه پرداخت می‌شود و بنابراین کمک بزرگی به عزیزان وی درصورت وجود بحران مالی پس از فوت وی  خواهد شد. 

از طرفی اعطای کمک هزینه درمانی برای برخی بیماری‌های سخت مثل سرطان و … با استفاده از بیمه نامه عمر انفرادی تا سقف مشخص شده‌ای قابل تامین است. در نظر داشته باشید که هر چقدر حق بیمه پرداختی شما بیشتر باشد، سقف دریافتی‌های شما در پوشش‌های مختلف نیز بیشتر خواهد بود.

بیمه زندگی انفرادی و مزایای آن

پوشش اصلی بیمه عمر انفرادی:

  • فوت به هر علت: با خرید بیمه نامه عمر انفرادی می توانید علاوه بر سرمایه گذاری، از پوشش اصلی آن تحت عنوان پوشش فوت به هر علت هم بهره مند شوید. این بیمه نامه علاوه بر پوش اصلی، پوشش های اضافی دیگری را هم در بر می گیرد که شامل موارد زیر می باشد:

پوشش های اضافی بیمه عمر انفرادی:

  • فوت ناشی از حادثه
  • هزینه پزشکی ناشی از حادثه
  • بیماری های خاص
  • معافیت از پرداخت حق بیمه ناشی از فوت یا ازکارافتادگی کامل و دائم بیمه گذار
  • دریافت مستمری ناشی از فوت یا ازکارافتادگی کامل و دائم بیمه گذار
  • نقص عضو یا ازکارافتادگی کامل و دائم
  • پوشش آخرین سال حیات

البته همان طور که ذکر کردیم، میزان پوشش در هر شرکت بیمه ای متفاوت است. لذا بهتر است قبل از خرید، حتما شرایط و میزان پوشش های شرکت‌های بیمه‌ را با یکدیگر مقایسه کنید و در ادامه بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

امکان دریافت وام در بیمه عمر انفرادی

مزیت‌های بیمه عمر انفرادی تنها به سرمایه گذاری بلندمدت و پوشش‌های درمانی و هزینه‌های فوت محدود نمی‌شود؛ لذا اگر بیمه گذار در طول مدت زمان بیمه نامه به وام نیاز داشته باشد، قادر است پس از پرداخت دو سال کامل از حق بیمه تا 90 درصد از اندوخته بیمه نامه خود را بدون بهره و ضامن وام بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با وام بیمه عمر مطلب شرایط وام بیمه عمر را بخوانید. در این مطلب توضیح داده ایم برای دریافت این وام چه مراحلی را باید طی کنید و شرایط مربوط به آن چیست.

فرق بیمه عمر انفرادی با گروهی در چیست؟

در بیمه عمر انفرادی، ملاک پوشش‌ها و حمایت‌های مالی شرکت بیمه، تنها اتفاقات و حوادث مربوط به یک یا نهایتاً دو نفر است. این در حالی است که اگر بخواهید خود و اعضای خانواده خود یا حتی کارمندان خود را در برابر حوادث و اتفاقات مختلف بیمه کنید، بایستی از خدمات مربوط به بیمه عمر گروهی استفاده نمایید. به صورت کلی نیز شرایط و میزان پوشش‌ها در بیمه نامه گروهی با بیمه نامه انفرادی متفاوت است.

درخصوص بیمه عمر گروهی لازم است بدانید که دولت برای حمایت از شاغلین، یک نوع بیمه عمر گروهی را برای آن در نظر گرفته است که مبلغ آن از سوی دولت تعیین شده و شرکت های بیمه اقدام به صدور آن می کنند بنابراین اگر در یکی از سازمان های دولتی نیز مشغول به کار هستید، حتماً لازم است از وجود بیمه نامه هایی که کارفرما برای شما صادر می کند، مطلع باشید.

چه مواردی از شمول پوشش بیمه عمر انفرادی خارج است؟

به صورت معمول در اکثر شرکت‌های بیمه، اتفاقاتی که به‌ نوعی موجب مرگ غیر طبیعی بیمه‌ شده شود، شامل پوشش بیمه عمر انفرادی نمی‌شوند و به عبارتی جزء استثنائات بیمه نامه عمر انفرادی است. برای مثال؛

  • جنگ
  • خودکشی
  • قتل بیمه شده توسط ذی‌نفع یا ذی‌نفعان
  • فوت ناشی از انجام عملیات خطرناک به وسیله بیمه‌گذار
  • فوت ناشی از جنایت‌ های صورت گرفته به وسیله بیمه‌ گذار

سخن پایانی

بیمه عمر بسیار انعطاف پذیر طراحی شده است تا جایی که هر شخصی با هر توان مالی و شرایطی می تواند بیمه عمر مورد نیاز خود را تهیه کند. در واقع سرمایه گذاری با مبالغ بسیار اندک و خرد به صورت بلندمدت در بیمه عمر انفرادی آن را به یکی از پرطرفدارترین بیمه های عمر موجود در جهان تبدیل کرده است. بیمه عمر (زندگی) انفرادی را هر شخصی می تواند تهیه کند و در کنار سرمایه گذاری بلندمدت و مطمئن برای آینده، می تواند از پوشش‌های درمانی و هزینه‌های ناشی از حوادث و فوت استفاده نماید. 

در انتها امیدواریم توانسته باشیم به طور کامل توضیح داده باشیم که بیه عمر انفرادی چیست ولی اگر باز هم سوالی در این مورد هست، از طریق بخش دیدگاه با تیم بیمه آگاه در ارتباط باشید.

نظرتان را درج کنید