جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بیمه عمر برای افراد سیگاری – قسمت دوم

بیمه عمر برای افراد سیگاری – قسمت دوم

پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این مطلب، قسمت اول بیمه عمر برای افراد سیگاری را بخوانید.

سیگار چگونه بر نرخ حق بیمه در بیمه عمر تأثیر می گذارد؟

به عنوان یک فرد سیگاری چه مبلغ اضافه تری برای بیمه عمر باید پرداخت کرد؟

همانطور که در قسمت اول اشاره شد، مصرف کنندگان دخانیات یا سیگاری ها (از هر نوعی) در مقایسه با افرادی که از محصولات تنباکو استفاده نمی کنند، خطرِ بیمه پذیری بالاتری دارند. در نتیجه، به دلیل ریسک بالاتری که دارند با اضافه‌ نرخ مواجه می‌شوند و در نتیجه حق بیمه بالاتر می رود.

نرخ بیمه عمر برای افراد سیگاری در بین شرکت های بیمه با هم متفاوت است. یکی از کارهای مهمی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یک بیمه نامه عمر انجام دهید این است که شرایط بیمه نامه خود را با لحاظ حق بیمه اضافی که اشاره کردیم، ملاحظه کنید. با وجود همه این موارد دانستن این نکته که؛ محافظت از عزیزان و اطمینان از مراقبت مالی از آنها در صورت مرگ نابهنگام یک موضوع بسیار جدی است، ضروری بوده و قطعاً جای تامل دارد.

در مورد ویپینگ، سیگارهای الکترونیکی، تنباکوی بدون دود و غیره چطور؟

اکثر شرکت های بیمه هر شکلی از سیگار کشیدن یا استفاده از تنباکو/نیکوتین را زیر مجموعه سیگار کشیدن در نظر می گیرند. این بدان معناست که حتی اگر سیگار نمی کشید، اما به راحتی از ویپ، سیگار الکترونیکی، تنباکوی بدون دود، تنباکوی جویدنی، تکه های نیکوتینی و آدامس یا هر تنباکو یا محصول نیکوتین دیگری استفاده می کنید، بعنوان یک مصرف کننده همیشگی قرار می گیرید.

در حالیکه استفاده از این محصولات بعنوان جایگزین‌ سیگار، هزینه خیلی بالایی را به همراه دارد، مواد سرطان‌زای مضری را می‌توان در این محصولات شناسایی کرد که می‌تواند منجر به عوارض پزشکی مضر شود.

ویپینگ و سیگارهای الکترونیکی جدیداً بسیار فراگیر شده است اما شواهد آماریِ کمی وجود دارد که ثابت کند آنها جایگزین «ایمنی» برای سیگار هستند. بر خلاف نظر افراد در مورد سیگارهای الکترونیک، شرکت های بیمه این موارد را هم بعنوان سیگار لحاظ می نماید.

اگر ویپ می کشید، آیا یک فرد سیگاری نیستید؟

اگر افراد سؤال کنند که “آیا ویپ در بیمه نامه عمر تاثیرگذار است؟” بصورت کوتاه باید جواب داد که: بله.

مایعات ویپ حاوی فلزات خطرناک، مواد سرطان زا، فرمالدئید، ذرات سیلیکات و بخاراتی هستند که از شکل مایع دمای خود تحت حرارت و فشار زیاد منبسط می شوند و به شکل گازی تبدیل می شوند و ابرهای دودی مواج ایجاد می کنند. هنگامی که گاز وارد ریه های شما می شود، ناامیدانه به دنبال راهی برای فرار و انبساط می گردد و در نتیجه در واقع سریعتر از دود سیگار راه خود را به بافت ریه شما پیدا می کند.

علاوه بر این، این نوع سیگار باعث مشکلات تنفسی و گردش خون، آریتمی، ضعف سیستم ایمنی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط با سیگار کشیدن می‌شوند و ریه مانند ذرت بو داده می شود.

بیمه عمر برای افراد سیگاری

اگر از تنباکوی بدون دود استفاده می کنید، آیا یک فرد سیگاری نیستید؟

جویدن تنباکو ممکن است روی ریه های شما تأثیری نداشته باشد، اما همچنان از طریق نیکوتین موجود در آن به بدن شما آسیب می رساند. استفاده طولانی مدت می تواند باعث سرطان دهان، فک، زبان، گلو و معده، مشکلات دندانی، عقب رفتن خط لثه، دندان های پوسیده و غیره شود. برای یک شرکت بیمه، اینها به معنای ریسک بالا هستند.

تکه های نیکوتین و آدامس چطور؟

چسب های نیکوتین و آدامس های نیکوتینی به دلیل محتوای نیکوتینی که دارند، توسط اکثر شرکت های بیمه زیر مجموعه سیگار کشیدن قرار می گیرند. اگرچه اغلب افرادی که در تلاش برای ترک سیگار یا استفاده از تنباکو/نیکوتین هستند از این موارد استفاده می کنند و بنابراین ممکن است این موضوع باعث دلسردی آنها شود اما شرکت‌های بیمه پس از اینکه ثابت کردید برای همیشه ترک کرده‌اید، حق بیمه شما را کاهش می‌دهند. برای انجام این کار، باید به صورت حضوری یا آنلاین فرم پیشنهاد الحاقیه و یا معاینات پزشکی خود را دوباره انجام دهید.

اگر بعد از خرید بیمه نامه عمر، سیگار را ترک کنم، چطور؟

باید به شما این اطمینان را بدهیم که اضافه نرخی که برای افراد سیگاری در بیمه نامه شان اعمال می شود آنقدر ناچیز است که مانع از این نمی شود که افراد سیگاری از خرید بیمه نامه عمر منصرف شوند و یا حتی بخواهند 12 ماه منتظر بمانند و سپس برای خرید بیمه نامه عمر اقدام کنند. اغلب پس از یک دوره زمانی معین (معمولاً یک یا دو سال)، شرکت های بیمه به شما اجازه می دهند که معاینه پزشکی خود را مجدداً انجام دهید تا ثابت کنند که از سلامت بهتری برخوردار هستید و دیگر سیگار نمی کشید.

نگران نباشید. تغییر زیادی در پرداختی بیمه نامه عمر شما بعنوان یک فرد سیگاری با یک فرد غیر سیگاری وجود نخواهد داشت اما باید با این مسئله به درستی آشنا بود که به دلیل عواقب طولانی مدت مصرف سیگار و محصولات مشابه، شما در معرض ریسک های بیماری قرار خواهید گرفت که حتی بیمه پذیری شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

 

نظرتان را درج کنید