جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
5 ویژگی اساسی بیمه عمر برای مراقبت از اعضای خانواده

5 ویژگی اساسی بیمه عمر برای مراقبت از اعضای خانواده

یکی از مهمترین ویژگی‌های بیمه عمر بُعد حمایتی و مراقبتی آن از اعضای خانواده است. به طور کلی افراد مختلف به دلیل مراقبت از فرزندان، پدر و مادر یا همسر و دیگر اعضای خانواده پس از فوت به خرید انواع بیمه‌های عمر علاقمند می‌شوند.

در بین ویژگی‌های مراقبتی بیمه عمر، 5 ویژگی مهم وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید به طور کامل شرایط را برای مراقبت از اعضای خانواده فراهم آورید. در ادامه قرار است به بررسی 5 ویژگی اساسی بیمه عمر برای مراقبت از اعضای خانواده بپردازیم.

مراقبت از اعضای خانواده با بیمه عمر

چگونه می‌توان با بیمه عمر از اعضای خانواده مراقبت کرد؟ این سؤالی است که ممکن است از خودمان پرسیده باشیم، چون همواره یک سری استراتژی‌های مالی را در جهت مراقبت از خود و خانواده برای آینده در نظر می گیریم. بخشی از این استراتژی می‌تواند شامل بیمه عمر برای حمایت از خانواده باشد که در ابتدایی‌ترین حالت، به عزیزان‌مان کمک می‌کند تا در صورت عدم همراهی با آنها، از نظر مالی سرپا بمانند.

 

مراقبت از اعضای خانواده با بیمه عمر

بیمه عمر یکی از ابزارهای بسیار عالی برای مراقبت از خانواده در زمان حیات و حتی پس از فوت است.

5 مزیت ویژه بیمه عمر برای مراقبت از اعضای خانواده

در ادامه رایج ترین ویژگی‌های حمایتی بیمه عمر از اعضای خانواده را بررسی می کنیم و همچنین در رابطه با چگونگی دریافت حداکثر بازده پول خود را از طریق بیمه نامه عمر توضیح خواهیم داد.

پرداخت تمام یا بخشی از بدهی ها

یکی از مهمترین دلایل اهمیت بیمه عمر این است که می‌توان از آن برای پرداخت بدهی‌هایی که خانواده در طول سال‌ها متحمل شدند استفاده کرد. این موارد می‌تواند از بدهی های کم گرفته تا وام مسکن یا وام خودرو و … باشد. همچنین درصورت فوت، ممکن است خانواده برای پرداخت این بدهی‌ها دچار مشکل شوند و بیمه عمر می‌تواند در این حالت بسیار حیات‌بخش باشد. در این حالت بیمه نامه‌ای مانند بیمه عمر می‌تواند خانواده را از بخشی از بدهی‌ها رها کرده و به آن‌ها کمک کند تا در صورت فوت ناگهانی، شروع جدیدی از نظر مالی داشته باشند.

نقش حمایتی بیمه عمر در تحصیل فرزندان

یکی دیگر از رایج‌ترین دلایل و ویژگی‌های خرید بیمه عمر این است که با این بیمه می‌توان هزینه تحصیل فرزندان را فراهم کرد. بیمه عمر می‌تواند استرس‌های مالی این چنینی را کاهش دهد. همچنین به فرزندان اجازه می‌دهد شروع خوبی در دنیای حرفه‌ای امروز و زندگی آینده خود داشته باشند. 

پرداخت هزینه‌های کفن و دفن

بسیاری از افراد وقتی به سن کهنسالی می‌رسند مبالغی را کنار می‌گذارند تا در زمان فوت شان برای خرج کفن و دفن‌شان استفاده شود. این تفکر بسیار عاقلانه است، اما مشکل اینجاست که همه می‌دانیم مرگ هیچگاه خبر نمی‌کند و از طرفی ممکن است در زمان سالمندی نتوان پول لازم برای این هزینه‌ها را کنار گذاشت..

اهمیت بیمه عمر در روزهای پس از مرگ قابل اغراق نیست. خانواده فردِ فوت شده در زمان فوت عزیزشان، هم باید غم و اندوه از دست دادن وی را بخورند و هم به فکر هزینه‌های تشییع جنازه و مراسم‌های مربوط به آن باشند. این احتمال وجود دارد تا زمانی که وصیتنامه بررسی نشود و در دسترس آن‎‌ها قرار نگیرد، نتوانند به دارایی فرد فوت شده دسترسی داشته باشند. اما یک بیمه نامه عمر برای سالمندان می‌تواند این هزینه‌های نهایی را پوشش دهد و به خانواده اجازه می‌دهد بدون نگرانی در مورد هزینه‌هایی که در ماه‌های پس از مرگ شما بوجود می‌آید، آرامش داشته باشند.

بیمه عمر برای مراقبت از اعضای خانوده در دوران پیری

حال ممکن است این سؤال را از خودتان بپرسید که فردِ کهنسال مگر به بیمه عمر نیاز دارد؟ برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنیم مطلب بیمه عمر افراد بالای 50 سال را مطالعه کنید. در این مطلب به خوبی توضیح داده شده که بیمه‌های زندگی برای افراد سالخورده چقدر کاربردی است.

به جا گذاشتن ارثیه مناسب برای حمایت از اعضای خانواده

با بیمه عمر می توانید از خانواده حمایت مالی کنید.همچنین که بیمه نامه عمر دریافت می‌کنید، می‌توانید مزایای بیمه نامه عمر خود برای کمک به نیازمندان با دادن هدیه به یک سازمان خیریه نیز استفاده کنید. تعیین یک موسسه خیریه به عنوان ذینفع، روشی رضایت بخش و ارزشمند است تا اطمینان حاصل شود که تأثیر مثبت شما تا مدت ها پس از رفتنتان ادامه خواهد داشت. ذینفع شما ممکن است دانشگاه، خانه سالمندان، یا سازمانی باشد که کمک های مالی به افراد بی سرپرست ارائه می کند.

استفاده از اندوخته بیمه نامه

شما یک بیمه نامه اندوخته دار را خریداری کرده‌اید تا هزینه‌هایی که در سال‌های پایانی عمر به صورت اجتناب ناپذیر و به طور طبیعی رخ می‌دهد را بپردازید. اما مزیتی که بیمه‌های اندوخته دار دارند، ارزش نقدی (سرمایه گذاری) آن است. بخشی از حق بیمه پرداختی به بخش پس اندازی بیمه نامه واریز می شود که می‌توان در طول مدت بیمه نامه به صورت برداشت از اندوخته از آن استفاده کرد. اما اگر قبل از بازپرداخت وام فوت اتفاق بیافتد، آن مبلغ از سرمایه فوت کسر می‌شود.

 

سخن پایانی

آنچه در بیمه نامه‌های عمر ارزش ایجاد می‌کند، حس اطمینان و آرامشی است که در پس حوادث احتمالی آینده برای هر فردی ممکن است رخ دهد. بنابراین می‌توان با یک برنامه ریزی مالی دقیق، علاوه بر محافظت از خود و خانواده، به سرمایه گذاری تضمینی نیز فکر کرد. با این حساب می‌توان گفت که بیمه عمر برای مراقبت از اعضای خانواده می‌تواند بسیار مناسب باشد و با خرید این بیمه‌نامه می‌توانید با خیال راحت از آینده فرزندان و خانواده خود مطمئن باشید.

2 دیدگاه ها

  1. فاطمه

    سلام
    مطلب خیلی مفید و عالی بود
    خدا قوت

    پاسخ
    • بیمه زندگی آگاه

      سلام و احترام. ممنون از اینکه زمانی را برای مطالعه این مطلب تخصیص دادید. باتشکر

      پاسخ

نظرتان را درج کنید