جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بیمه عمر چه کاربردهایی دارد؟

بیمه عمر چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد اصلی بیمه عمر برای پوشش دادن هزینه های مرتبط با فوت و یا تأمین درآمد خانواده پس از فوت است.

استفاده از پوشش بیمه ای

بیمه های عمر می‌تواند برای بسیاری از افراد مهم باشد بدین ترتیب که؛ در صورت فوت و یا حیات بیمه شده تأمین مالی مناسبی را از خانواده به عمل می آورد. از دیگر کاربردهای بیمه عمر ارائه پوشش های متنوع از جمله پوشش فوت در ثر حادثه، امراض خاص، نقص عضو و ازکارفتادگی دائم و کامل بیمه شده است که از بیمه شده و خانواده وی در مواجه با این خطرات حمایت می کند.

بیمه عمر چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از منابع مالی و سرمایه گذاری

از دیگر کاربردهای بیمه های عمر، “سرمایه گذاری” در سبدهای کم ریسک مالی است. در برخی از انواع بیمه های عمر از جمله بیمه های عمر و سرمایه گذاری، بخشی از حق بیمه پرداختی در سبدهای سرمایه گذاری تضمینی انباشته شده و اندوخته ای برای بیمه نامه شکل می گیرد که در آینده می توانید از آن استفاده نمایید.

استفاده بعنوان پرداخت بدهی و اقساط وام 

یکی از انواع بیمه های عمر زمانی، بیمه عمر مانده بدهکار می باشد که در بانکداری و امور مالی مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از موارد، بانک‌ها به عنوان پوشش برای تسویه بدهی‌ها و قرض‌های خود از بیمه عمر زمانی استفاده می‌کنند. با خرید بیمه عمر مانده بدهکار، بانک می‌تواند مطمئن شود که در صورت مرگِ فردِ بدهکار، مبلغ بدهی باقی مانده وی، تسویه می شود. در اینصورت بازماندگانِ متوفی مجبور به تسویه بدهی وی به بانک و در نتیجه ضرر مالی نخواهند بود.

پیشنهاد مطالعه:بیمه عمر مانده بدهکار چیست و چرا مهم است؟

پیشنهاد مطالعه:وام خود را بیمه کنید!

بیمه های عمر گروهی

بیمه عمر می‌تواند برای کارمندان شرکت‌ها به عنوان یک امتیاز و خدمات رفاهی از سوی کارفرمایان ارائه گردد. این اقدام در جذب و نگهداشت کارمندان مؤثر است و همچنین به عنوان یک بخش مهم از بسته حقوقی کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این نوع بیمه های “بیمه های عمر گروهی” گفته می شود که بسیار متداول و کاربردی می باشد.

مزیت بیمه های عمر گروهی در این است که افراد در گروه های 50 نفره و بیشتر قرار گرفته و همزمان و بدون تشریفات اداری تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و حتی نیاز به انجام معاینات پزشکی نیز ندارند.

بهتر است بدانید؛ بیمه های عمر گروهی بصورت یک قرارداد اصلی بین شرکت بیمه و سازمان/ارگان منعقد شده و هیچ کدام از کارمندان در روند تشریفات اداری آن قرار نمی گیرند. 

سخن پایانی

به طور کلی، بیمه های عمر به دلیل پوشش گسترده، انعطاف پذیری و کاربردهای مختلف، یکی از محبوب‌ترین انواع بیمه در جامعه است. اگر شما هم به دنبال ایجاد پوششی برای خود و خانواده‌تان در صورت مواجهه با رویدادهای غیرمنتظره هستید، بیمه عمر زمانی را به عنوان یک گزینه مطالعه و حتماً با یک مشاور و نماینده متخصص صحبت کنید.

نظرتان را درج کنید