جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مزایای خرید بیمه عمر برای زنان

مزایای خرید بیمه عمر برای زنان

اگرچه امروزه نقش زنان در فعالیت‌های اجتماعی و مشاغل گوناگون بسیار پر رنگ تر شده اما به دلایل مختلف از جمله تورم بیش از هر زمان دیگری نگران آسیب پذیری‌های مالی خود هستند. در این مطلب توضیح می‌دهیم که چگونه بیمه عمر و پوشش‌های متنوع آن می‌تواند به زنان کمک کند تا ریسک‌های مالی که در طول زندگی با آن مواجه خواهند شد را جبران کنند، فرصت‌های خود را به حداکثر برسانند و برای آینده برنامه ریزی کنند.

پیش‌تر در یک مطلب مجزا در خصوص مزایای بیمه عمر برای عموم جامعه گفته بودیم، اما در این مطلب قصد ما این است که به طور خاص به معرفی مزایای بیمه نامه‌های عمر برای زنان صحبت کنیم. همچنین توضیح دهیم که چطور بیمه عمر می‌تواند به استقلال مالی زنان کمک کند.

مردیث مور، بنیانگذار Artisan Financial Strategies در آتلانتا، جورجیا، و سخنران شناخته شده ملی آمریکا در مورد مسائل مربوط به برنامه ریزی مالی زنان می‌گوید: زنان در تمام سنین و در هر وضعیت مالی – حتی زنانی که درآمد بالایی دارند – در مورد آینده مالی خود نگران هستند. اخیراً نیز در یک مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که حتی نگرانی از بازنشستگی برای زنان متاهل 50 سال به بالا نسبت به زنان مجرد در همان سنین بالاتر است.

 

مور می‌گوید: «در بسیاری از موارد این فشارهای دست و پاگیر وضعیت نامطلوبی را ایجاد می‌کند. «زنان به دلیل فشارهای خانوار مثل بچه دار شدن و ترک خدمت به دلیل زایمان و نگهداری از فرزند به طور معمول جایگاه خود را در محل کار از دست می‌دهند» و در نتیجه هم درآمد فعلی و هم درآمد بازنشستگی خود را از دست می دهند.

از طرف دیگر «زنان پردرآمدی هستند که همسران‌شان به سختی می‌توانند با این موضوع کنار بیایند و تظاهر کنند که از وضعیت کاری همسرشان راضی هستند. مور می‌گوید هیچ درست یا غلطی وجود ندارد، اما این پارادایم‌های جنسیتیِ قدیمی کار را به شدت سخت و نگران کننده کرده است.

نقش بیمه عمر در استقلال مالی زنان

بیمه عمر و پوشش‌های مرتبط با آن همه این مسائل پیچیده را حل نمی‌کند، اما می‌توانند به عنوان ابزاری مؤثر در تثبیت امور مالی، جبران ریسک و برنامه ریزی برای آینده در زمان‌های نامشخص عمل کنند.

در زندگی مانند هر ورزشی، شما باید تهاجمی و دفاعی بازی کنید. بیمه عمر به عنوان دفاع نهایی عمل می‌کند و از خانواده شما در برابر پیامدهای مالی در صورت مرگ و یا حتی زنده بودن محافظت می‌کند. پوشش‌های بیمه عمر و مبلغ اندوخته مناسب بیمه نامه شما می‌تواند به خانواده‌تان اجازه دهد استرس مالی را در زمان‌های سختی تا حدودی کاهش دهد و با برنامه‌هایی مانند تحصیل فرزندان در دانشگاه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لزوم توجه به شرایط و موقعیت

خطراتی که هر فرد در زندگی با آن مواجه است بستگی به شرایط فعلی زندگی وی دارد و ممکن است حتی این خطرات تغییر نمایند. بنابراین در هر مرحله‌ای، پی بردن به این خطرات و نا اطمینانی‌های زندگی و تلاش برای حل درست آن‌ها، می‌تواند به ایجاد آینده مالی مطمئن‌تر کمک کند.

 

مزایای خرید بیمه عمر برای زنان مجرد

مور توصیه می‌کند زمانی که جوان و مجرد هستید بهتر است روی سپرده گذاری‌های مالی خود تمرکز کنید و یک بیمه نامه برای زمان‌هایی بخرید که ممکن است دیگر توان و زمان سرمایه گذاری را نداشته باشید.

یکی دیگر از مزایای خرید بیمه نامه عمر در زمان جوانی این است که می توانید بعداً تغییراتی در بیمه نامه خود بدهید و حتی سرمایه بیمه نامه خود را افزایش دهید.

از طرف دیگر اگر کسی از نظر مالی هم به شما وابسته باشد – مثلاً والدین مسن – بیمه عمر می‌تواند برای آنها در صورت مرگ غیرمنتظره مبالغی را فراهم نماید.

مزایای بیمه عمر برای زنان متأهل

وجود برنامه ریزی مالی برای خانواده‌ها و زوج‌ها به خصوص در شرایط اقتصادی کنونی بسیار اهمیت دارد و زوج‌ها حتماً این را می‌دانند که بودن در کنار یکدیگر با شرایط مالی مناسب، کیفیت زندگی‌شان را افزایش می‌دهد. از طرفی ثبات مالی پس از تولد کودکان ممکن است تغییر کند. بنابراین زوج‌هایی که می‌توانند مدیریت مناسبی برای مسائل مالی داشته باشند، بهتر می‌توانند این پیچ و خم‌ها را طی کنند.

وقتی صحبت از حمایت مالی به میان می‌آید، ریسک‌های بالاتری معمولاً در این مرحله از زندگی وجود دارند: وام مسکن، فرزندان جوان و از همه سخت تر، دارایی‌های کمتر. بنابراین بیمه‌های عمر به عنوان یک مکمل برای هر نان آور خانواده توصیه می‌شود و وجود آن برای خانواده‌ها ضروری است.

زیرا همانطور که می‌دانید؛ هدف اصلی هر بیمه نامه عمر محافظت از اعضای خانواده در برابر ضرر مالی در صورت فوت غیرمنتظره بیمه گذار است.

زنان بالای 50 سال و زنان دارای درآمد

هنگامی که زنان به مرز نیم قرن از زندگی خود می‌رسند، با بسیاری از واقعیت‌ها روبرو می‌شوند: آزادی، تعهدات مراقبت از خود و دیگران، فصل جدید شغلی یا شاید اوج درآمدشان. در این مرحله، «زنان برای دوره‌های طولانی که باید از خودشان و افراد وابسته به خودشان مراقبت کنند، می‌بایست هزینه‌هایشان را مدیریت کنند؛ البته اگر قبلاً این کار را انجام نداده باشند. به طور کلی زنان باید امنیت مالی قوی داشته باشند.

پیش‌تر توضیح داده بودیم که بیمه عمر افراد بالای 50 سال چقدر می‌تواند نقش تاثیرگذاری در کیفیت زندگی آن‌ها داشته باشد. در اینجا این موضوع را در خصوص نقش بیمه عمر برای زنان بالای 50 سال باز خواهیم کرد.

دو مورد از رایج ترین مواردی که این افراد با آن مواجه هستند:

1. نگهداری از سالمندان: همواره توصیه می شود که در مورد مدیریت هزینه های زندگی برای دوره های طولانی پس از بازنشستگی و مراقبت کردن از خود و دیگران، باید به درستی و با دقت تصمیم گیری کرد. در این مورد حتی زنانی که دارای درآمد بالایی هستند نیز باید درخصوص چنین هزینه هایی تصمیم گیری کنند.

2. طول عمر: همه می دانیم که درآمد در دوران بازنشستگی کاهش می‌یابد، حتی در میان زنان پردرآمد که اغلب به صورت حرفه‌ای مشغول به کار هستند.

طبق تحقیقات: «زنان طولانی‌تر عمر می‌کنند و اغلب نمی دانند که آیا تا پایان عمرشان، منابع مالی که جمع آوری کرده اند کفاف ادامه زندگی شان را خواهد نمود. بیمه های عمر و محصولات مکمل مستمری می تواند کمک کند تا منابع مالی و دارایی ها تا مدت زمانی طولانی تر باقی بماند.

سخن پایانی

در این مطلب قصد ما این بود که به بیان مزایای بیمه عمر برای زنان بپردازیم و توضیح بدهیم که خرید بیمه عمر چطور می‌تواند باعث استقلال بیشتر افراد شود. همانطور که توضیح دادیم بیمه عمر می‌تواند نقش بسزایی در استقلال مالی زنان داشته باشد. به خصوص زنانی که به هر دلیلی می‌خواهند مستقل باشند یا به اجبار باید از استقلال مالی برخوردار باشند، بیمه عمر می‌تواند به آن‌ها کمک شایانی کند.

2 دیدگاه ها

  1. شهاب

    سلام خسته نباشید
    چقدر عالی که بسیار دقیق به مسئله زنان پرداخته شده. انشالله همه زنان آگاهانه نسبت به مسائل مالی و بیمه های عمر تصمیم گیری نمایند.

    • بیمه زندگی آگاه

      باسلام و احترام؛ دوست گرامی از آنجاییکه زنان در جامعه نقش های متعددی را پذیرا هستند و بعضاً در جایگاه ها مختلفی ایفای نقش می کنند، لذا می بایست همت ویژه ای جهت آگاه سازی مالی و بصور کلی مسائل اقتصادی آنان صورت پذیرد تا جامعه به سوی پیشرفت حرکت نماید. سپاس از اینکه زمانی را برای مطالعه این مطلب تخصیص دادید. باتشکر