جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پوشش حادثه در بیمه عمر و بیمه زندگی

پوشش حادثه در بیمه عمر و بیمه زندگی

پوشش حادثه در بیمه عمر یکی از چندین پوششی است که بیمه نامه عمر در زمان نیاز در اختیارتان قرار می‌دهد. شناخت این پوشش کارآمد بیمه عمر به شما کمک می‌کند تا بیمه عمر مناسب خودتان را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

برهمین اساس در این مطلب توضیح دادیم که پوشش حادثه در بیمه زندگی شامل چه مواردی می‌شود و چقدر می‌تواند در حوادثی که برای شما پیش می‌آید، از لحاظ مالی کمک حالتان باشد. برای شناخت بیشتر این پوشش مهم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پوشش حادثه در بیمه عمر

حتماً این جمله معروف را زیاد شنیده‌اید که؛ “حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند”. همه ما همواره در معرض خطرات و حوادثی هستیم که امکان دارد جان و سلامت ما را در معرض خطر قرار دهد. در واقع از لحظه‌ای که از منزل خارج می‌شویم در معرض انواع خطرات مختلف مثل تصادف، برخورد با اجسام سخت و آتش سوزی و هزاران مورد دیگر روبرو هستیم.

از طرفی ممکن است شغلی داشته باشیم که با خطرات بسیار زیادی همراه باشد؛ مثل کار در ارتفاع، رانندگی، کار با وسایل تیز و برنده و حتی ورزش کردن به صورت حرفه‌ای.

همانطور که می‌بینید حادثه همه جا در کمین ماست و فقط رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامتی کافی نیست و می‌بایست به فکر راه چاره‌ای برای جبران خسارات ناشی از وقوع حوادث مختلف باشیم.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جبران هزینه‌ خسارات وارده به سلامتی افراد، استفاده از پوشش حادثه در بیمه عمر است. این پوشش مزایای بسیاری برای بیمه گذاران دارد و شرایط مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در پوشش حادثه، سرمایه بیمه مربوط به فوت و نقص عضو یا از کار افتادگی دائم به شکل مقطوع تعیین می‌شود و اگر حادثه اتفاق بیافتد،‌ سرمایه مذکور قابل پرداخت است. 

تعریف حادثه در بیمه

حادثه در بیمه عمر عبارت است از هر واقعه ناگهانی و ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه شده بروز کرده و به نقص عضو، از کارافتادگی، هزینه‌های پزشکی یا فوت بیمه شده منتهی شود.

به این دلیل که حادثه خبر نمی‌کند، پوشش‌های حادثه بیمه عمر دوره انتظار نداشته و از زمان شروع قرارداد، فرد تحت پوشش بیمه حوادث قرار خواهد گرفت. در ادامه مطلب انواع مختلف بیمه حوادث و انواع پوشش‌های حوادث در بیمه عمر را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا به پوشش حادثه در بیمه عمر نیاز داریم؟

شهرنشینی و گسترش زندگی ماشینی موجب شده است تا مخاطرات و آسیب‌های بشر همواره در حال افزایش باشد. از طرفی تصادفات، حوادث شغلی و غیر شغلی و حتی موارد پیش بینی نشده، امکان دارد در طول زندگی هر کسی اتفاق بیافتد و ادامه حیات را برای وی بسیار سخت و حتی غیر ممکن کند.

از طرف دیگر هزینه‌های بالای درمان و نگهداری شخص حادثه دیده و بدتر از آن غم و اندوه وارد شده به خانواده و اطرافیان وی مزید بر علت است تا حادثه همان طور که از نامش پیداست، مسیر زندگی را برای افراد به کلی تغییر دهد.

این موارد نشان می‌دهد که چقدر پوشش حادثه در بیمه عمر مهم است و می‌تواند در بدترین شرایط و سخت‌ترین شرایط ناجی شما باشد.

این نکته را هم باید در نظر گرفت که عمدتا بسیاری از افراد در هنگام وقوع حوادث ممکن است دسترسی کمی به منابع مالی داشته باشند و نتوانند از پس هزینه‌ها برآیند. این پوشش در این شرایط به شما کمک می‌کند تا کمی خیال آسوده‌تری داشته باشید.

انواع پوشش حادثه بیمه عمر

به طور معمول در بیمه عمر تمام خطرهای شغلی، حرفه‌ای، ورزشی، تحصیلی، ماموریت، مسافرت و … در هر ساعتی از شبانه روز تحت پوشش قرار می‌گیرد. در ادامه برخی از این موارد را به صورت دقیق‌تری بررسی کردیم.

  1. پوشش فوت در اثر حادثه
  2. پوشش نقص عضو در اثر حادثه
  3. پوشش هزینه پزشکی در اثر حادثه
  4. پوشش از کار افتادگی دائم در اثر حادثه

پوشش فوت در اثر حادثه

در بیمه‌ نامه عمر برای حوادث و سانحه‌ ناگهانی، تمهیداتی اندیشیده شده است. لذا چنانچه شخص بیمه‌ شده در اثر حادثه‌ای فوت کند، در این شرایط شرکت بیمه می‌‎بایست مبلغ سرمایه فوت عادی را به همراه سرمایه پوشش حادثه توامان بپردازد.

بنابراین ذینفعان در بیمه عمر، علاوه بر خسارت فوت عادی، خسارت فوت در اثر حادثه را هم از شرکت بیمه دریافت می‌کنند.

پوشش نقص عضو در اثر حادثه

شرکت‌های بیمه مختلف در صورت درخواست متقاضی، پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی بر اثر حادثه را برای بیمه گذاران بیمه عمر خود لحاظ می‌کنند. به این نوع از پوشش‌ها به اصطلاح پوشش اضافی بیمه عمر گفته می‌شود. 

نکته مهم اینکه کارشناسان بیمه به طور معمول توصیه می‌کنند که حتماً این پوشش اضافی را در بیمه نامه عمر خود داشته باشید. 

در صورت استفاده از این پوشش چنانچه بیمه شده بر اثر حادثه دچار نقص عضو شود، تا سقف مشخص شده‌ای از بیمه خسارت می‌گیرد و می‌تواند از غرامت نقص عضو استفاده کند.

لازم به ذکر است پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی فقط درصورتی قابل ارائه است، که بیمه گذار پوشش بیمه حادثه را خریداری کرده باشد. 

پوشش هزینه پزشکی در اثر حادثه

پوشش هزینه پزشکی در اثر حادثه به هرگونه حادثه‌ای که به بستری شدن، جراحی، خدمات بیمارستانی، ارتوپدی و درمانی شخص بیمه شده منتهی شود، تعلق خواهد گرفت.

برهمین اساس بیمه عمر سالانه تا سقف مشخصی بدون در نظرگرفتن دفعات حادثه و حتی بدون فرانشیز (درصد خسارت که برعهده مشتری است) تمامی هزینه‌های انجام شده را می‌پردازد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که پرداخت هزینه‌ها مستلزم این است که پوشش بیمه نقص عضو و ازکارافتادگی خریداری شده باشد و فرد پوشش هزینه پزشکی را نیز به بیمه نامه اضافه کرده باشد. 

پوشش از کار افتادگی دائم در اثر حادثه

بیمه شده زمانی ازکارافتاده نامیده می‌شود که به واسطه حادثه یا بیماری، توانایی انجام فعالیت در شغل خود یا شغلی متناسب با تجربه و تحصیلاتش را نداشته باشد.

در صورت وقوع حادثه، اگر بیمه شده توانایی انجام وظایف شغلی خود را به واسطه قطع، تغییر شکل یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از اعضای بدن از دست بدهد، این پوشش بیمه‌ای شامل حال او می‌شود.

پوشش حادثه در بیمه عمر

بیمه های حوادث با پوشش حادثه در بیمه عمر تفاوت دارد؟

اگرچه یکی از پوشش‌های مهم در بیمه‌های عمر، پوشش حادثه است، اما لازم است بدانید بیمه حوادث را می توان به صورت یک بیمه نامه مجزا از بیمه نامه عمر دریافت کرد. 

بیمه حوادث مثل بیمه تکمیلی انواع مختلفی دارد. از طرفی این بیمه شامل تعداد زیادی زیر شاخه است که موارد گوناگونی را شامل می شود. انواع مختلف بیمه حوادث شامل موارد زیر می شود:

  • بیمه حوادث راننده
  • بیمه حوادث نوروزی
  • بیمه حوادث انفرادی
  • بیمه حوادث خانواده
  • بیمه حوادث سازمان‌ ها
  • بیمه حوادث مهد کودک
  • بیمه حوادث دانشجویان
  • بیمه حوادث دانش آموزی
  • بیمه حوادث گروهی کوتاه مدت

سخن آخر

در این مطلب قصد ما این بود که شما را با پوشش حادثه در بیمه عمر آشنا کنیم. همانطور که توضیح دادیم پوشش حادثه بیمه عمر یکی از پوشش‌های مهم این بیمه به حساب می‌آید. با خرید این پوشش می‌توانید در زمان وقوع حوادث از مزایای مالی برخوردار شوید و تا میزان تعیین شده در قرارداد بیمه نامه خسارت دریافت کنید.

امیدواریم در این پست توانسته باشیم به همه سوالات و ابهامات شما در مورد پوشش بیمه حادثه در بیمه عمر پاسخ دهیم. شما هم می‌توانید نظرات و سؤالات خود را در بخش دیدگاه‌ها بنویسید تا کارشناسان ما در بیمه زندگی آگاه در کمترین زمان به سوالات شما رسیدگی کنند.

نظرتان را درج کنید