جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چرا روش پرداخت سالانه حق بیمه در بیمه عمر بهتر است؟

چرا روش پرداخت سالانه حق بیمه در بیمه عمر بهتر است؟

یکی از سوالات مهم بیمه گذاران این است که چرا پرداخت سالانه بیمه عمر بهتر است و تمایل به پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه بالاتر است؟ از جهات گوناگونی می‌ توان این موضوع را بررسی کرد.

پرداخت حق بیمه در بیمه های عمر به صورت سالانه به دلیل کاهش هزینه های سربار بیمه نامه و همچنین افزایش احتمال پرداخت به موقع و کاهش ریسک بیمه‌گذار، بهترین روش معامله است.

پرداخت حق بیمه به صورت سالانه می‌تواند به شما کمک کند تا در طول مدت بیمه، هزینه‌های کلی خود را کاهش دهید و از آن سود ببرید. از این رو، پرداخت سالانه می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر مالی خود را بهتر مدیریت کنید و از مزایای بیمه‌نامه عمر بهترین بهره‌برداری را داشته باشید.

روش های پرداخت حق بیمه در بیمه نامه عمر 

ابتدا باید بدانیم منظور از حق بیمه چیست و انواع روش های پرداخت حق بیمه را نیز به دقت بررسی کنیم. سپس باید به بررسی این موضوع بپردازیم که از بین انواع روش های مختلفی که برای پرداخت حق بیمه در بیمه زندگی وجود دارد، کدام یک را باید انتخاب نماییم.

بنابراین در اینجا تنها هدف مان این نیست که بگوییم بهترین روش پرداخت کدام است بلکه با ارائه اطلاعاتی در مورد هر یک از روش های پرداخت حق بیمه، انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌کنیم.

به طور کلی چند روش اصلی در پرداخت حق بیمه در بیمه نامه های عمر وجود دارد که به انتخاب خودِ شخص بیمه گذار صورت می پذیرد. بدین ترتیب که؛ به منظور صدور بیمه نامه، بیمه گذار حق بیمه اولین قسط خود را پرداخت می نماید و سپس مطابق با دوره های مشخص شده، سایر اقساط بیمه نامه را در طول مدت بیمه نامه را می پردازد. روش های پرداخت حق بیمه ممکن است با توجه به نوع بیمه نامه متفاوت باشد اما بطور کلی روش های پرداخت اقساط حق بیمه در بیمه زندگی آگاه می تواند ماهانه، دو ماهه، سه ماهه، چهارماهه، شش ماهه، سالانه و یکجا باشد.

چرا پرداخت سالانه بیمه عمر بهتر است

از مهم ترین دلایلی که معمولاً به بیمه گذاران بیمه های زندگی توصیه می شود حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت نمایند شامل:

صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها

از بین انواع روش هایی که برای پرداخت اقساط حق بیمه در بیمه نامه های عمر وجود دارد، روش پرداخت “سالانه” می تواند انتخاب مناسب تری برای فرد باشد. البته انتخاب روش پرداخت اقساط حق بیمه کاملاً بستگی به شرایط فرد و همچنین شرایط بیمه نامه خواهد داشت. برای مثال معمولاً کارمندان به دلیل اینکه حقوق ماهیانه دریافت می کنند تمایل دارند، اقساط خود را بصورت ماهیانه پرداخت کنند.

پرداخت سالانه حق بیمه عمر به مشتریان این امکان را می دهد تا مبلغ حق بیمه یکساله خود را یکجا واریز کنند و نگرانی در مورد تاخیر در پرداخت اقساط ماهانه یا سایر روش ها را نداشته باشند.

زمانیکه بیمه گذار اقدام به پرداخت حق بیمه بصورت سالانه می نماید، میزان سودی که به اندوخته بیمه نامه وی تعلق می گیرد، بیشتر است. لازم به توضیح است نرخ سود برای بیمه نامه ها با روش های پرداخت متفاوت، یکسان است اما از آنجائیکه سود تضمین شده روزانه روی حساب های بیمه نامه اعمال می شود لذا پرداخت حق بیمه سالانه در ابتدای دوره باعث افزایش مبلغ پس اندازی از ابتدای دوره می گردد و در نتیجه سودآوری آن بیشتر می گردد.

“نرخ پرداخت” به ارزش زمانی پول مربوط می شود. با توجه به تورم و کاهش ارزش زمانی پول، زمانیکه حق بیمه به صورت سالانه و در ابتدای سال بیمه ای پرداخت می شود، نسبت به زمانی که این مبلغ تقسیط شده و  آخرین قسط آن در انتهای سال بیمه ای پرداخت می گردد، بنابراین آخرین اقساط پرداختی با نرخ تورم جدید محاسبه شده و لذا ارزش آن کاهش می یابد که این مورد در بیمه های عمر منظور می گردد.

همچنین با کاهش یافتن هزینه های سربار بیمه نامه، میزان اندوخته بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری بیشتر می شود. لذا با توجه به اینکه بسیاری از افراد خواهان سرمایه گذاری در بیمه نامه های عمر هستند، انتخاب روش پرداخت سالانه گزینه مناسب تری است.

عدم نگرانی در مورد پرداخت حق بیمه

علاوه بر موضوع کاهش هزینه های بیمه نامه در پرداخت سالانه، بیمه گذار با پرداخت یکباره حق بیمه در ابتدای سال بیمه ای، نگران فراموش کردن پرداخت اقساط در طی سال نخواهد بود. در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب کشور، درصد زیادی از هموطنان مرتباً در حال پرداخت اقساط وام های مختلف هستند.

پرداخت سالانه بیمه زندگی

همین امر ممکن است موجب فراموشی پرداخت به موقع همه اقساط شود. بنابراین با انتخاب روش پرداخت حق بیمه سالانه، این نگرانی تا میزان زیادی رفع می شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه داشت این است که؛ در بیمه نامه های اندوخته دار، با رضایت قبلی بیمه گذار این امکان وجود دارد که؛ چنانچه یکی از اقساط حق بیمه به هر دلیل از جمله تغییر شرایط مالی در آینده، پرداخت نشود، بیمه نامه شما لغو یا بلااعتبار نمی شود بلکه با توجه به اندوخته بیمه نامه مبلغ حق بیمه ی پوشش های بیمه ای از اندوخته بیمه نامه کسر و بیمه نامه تا جاییکه امکان پذیر باشد، ادامه می یابد.

اما در مورد بیمه نامه های عمر زمانی در صورت عدم پرداخت اقساط، بیمه نامه فاقد پوشش بیمه ای می شود. بنابراین پرداخت یا عدم پرداخت حق بیمه در بیمه نامه های عمر دارای حساسیت بسیار بالایی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

مدت پوشش بیمه ای در روش پرداخت سالانه حق بیمه زندگی

علاوه بر موارد بالا، زمانیکه حق بیمه به صورت سالیانه پرداخت می شود، یعنی شما تمامی پوشش های بیمه ای را به مدت یکسال خریداری کرده اید و اگر به هر دلیل قادر به پرداخت حق بیمه نباشید، این اطمینان وجود دارد که پوشش های بیمه ای پابرجا بوده و در صورت بروز حوادث ناگوار، از خانواده حمایت خواهد شد.

بنابراین پرداخت سالانه بیمه عمر می‌ تواند به شما احساس امنیت و آرامش بیشتری بدهد زیرا شما مطمئن هستید که تا زمانی که بیمه عمر خود را پرداخت کرده‌ اید، از تمامی پوشش های برخوردار هستید.

خلاصه مطلب

پرداخت سالانه بیمه عمر یکی از روش‌ های معمول برای حفظ امنیت مالی و محافظت از خانواده در صورت وقوع حوادث ناگوار است. این روش به افراد امکان می‌ دهد تا با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق بیمه، مطمئن شوند که از خانواده در زمان وقوع حادثه محافظت می‌ کنند. اما چرا پرداخت سالانه بهتر است؟

پرداخت سالانه بیمه زندگی به افراد امکان می‌ دهد تا به صورت مستقیم مبلغ بیمه را پرداخت کنند و نیازی به اندازه‌ گیری و پرداخت ماهیانه ندارند. این نه تنها زمان و انرژی صرفه جویی می‌ کند، بلکه از احتمالی که ممکن است طی این دوره خطر مرگ را تهدید کند محافظت می‌ کند، هزینه های بیمه نامه را کاهش می دهد و به طور کلی بیمه نامه اعتبار بیشتری پیدا می کند.

در هر صورت قبل از انتخاب این گزینه، بهتر است با مشاور بیمه ای و مالی خود مشورت کنید و شرایط و مختلف شرکت‌ های بیمه را بررسی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

نظرتان را درج کنید