جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مقایسه بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی | کدام را بخریم؟

مقایسه بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی | کدام را بخریم؟

بیمه عمر و بیمه تکمیلی دو نوع بیمه نامه ای هستند که اسم آن‌ها را ممکن است زیاد شنیده باشیم. این دو نوع بیمه تفاوت‌های بسیاری با هم دارند، و کارکردهای متفاوتی دارند. به طوری که می‌توان گفت هر دو این بیمه نامه‌ها ممکن است برای شما مفید باشند و لازم باشد هر دو را خریداری کنید. با این حال در این مطلب قرار است به مقایسه بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی بپردازیم و ببینیم که خرید هر کدام از این بیمه نامه‌ها چه مزایایی دارد.

مقایسه بیمه عمر و بیمه تکمیلی

بیمه عمر و بیمه تکمیلی از نظر مزایا و پوشش‌‎هایی که ارائه می‌دهند تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. در مورد بیمه عمر در مطلب بیمه عمر چیست به طور کامل توضیح دادیم که چه کاربردهایی دارد و به چه شکلی است. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را حتما بخوانید. بیمه تکمیلی هم یک سری پوشش‌های مربوط به خود را دارد. در ادامه با بررسی این پوشش‌ها سعی کردیم که مقایسه‌ای بین دو بیمه نامه عمر و تکمیلی انجام دهیم.

مقایسه پوشش های بیمه عمر با بیمه تکمیلی

ویژگی های بیمه عمر

پوشش فوت به هر علت: مهم ترین و اصلی ترین پوشش بیمه عمر، پوشش فوت به هر علت می باشد. بیمه عمر پوششی را در صورت وقوع فوت فراهم می‌کند و به ذینفع/ذینفعان، سرمایه‌ای را تحت شرایط قرارداد بیمه نامه پرداخت می‌کند.

سرمایه گذاری و پس انداز: بیمه عمر می‌تواند به عنوان یک ابزار برنامه‌ریزی مالی، پس اندازی را برای ذینفعان در بیمه نامه فراهم نماید.

برای آشنایی بیشتر با سایر پوشش های بیمه عمر پیشنهاد می‌کنیم مطلب انواع پوشش بیمه عمر را مطالعه کنید. در این مطلب توضیح دادیم که بیمه عمر چند نوع پوشش دارد و هر کدام از پوشش‌ها شامل چه مواردی می‌شود.

ویژگی های بیمه درمان تکمیلی

Supplementary Health Insurance

پوشش هزینه‌های درمانی: بیمه درمان تکمیلی به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های درمانی را که توسط بیمه سلامت اصلی پوشش داده نمی‌شود، مانند هزینه‌های بیمارستانی، خدمات تخصصی و دارو‌ها، پوشش دهید.

کاهش هزینه‌های پزشکی: با داشتن بیمه درمان تکمیلی، ممکن است هزینه‌های پزشکی برای شما کاهش یابد و شما بتوانید از خدمات پزشکی مناسب بهره‌مند شوید.

مقایسه بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی

بیمه عمر یا بیمه تکمیلی کدام بهتر است؟

بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی هر دو نقش مهمی در برنامه‌ریزی مالی و حفاظت از سلامت شما و خانواده‌تان بازی می‌کنند. برای تصمیم‌گیریِ بهتر، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

نیاز‌ها و اولویت‌ها: بررسی کنید که نیاز‌های شما در حال حاضر بیشتر در چه زمینه ای است. اگر نیاز اصلی شما به پوشش درمانی است، بیمه درمان تکمیلی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

پوشش و سرویس‌ها: مطالعه کنید که هر بیمه چه پوششی را برای شما فراهم می‌کند و چه خدماتی را ارائه می‌دهد. بیمه‌های عمر قابلیت ارائه پوشش‌هایی از جمله بیماری های خاص، حادثه، نقص عضو و ازکارافتادگی را فراهم می‌کند، در حالی که بیمه درمان تکمیلی هزینه‌های بهداشتی و پزشکی را پوشش می‌دهد.

هزینه‌ها: هزینه و قیمت بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی را مقایسه کنید و با بودجه خود همخوانی داشته باشد. بیمه عمر معمولاً هزینه بیشتری نسبت به بیمه درمان تکمیلی دارد.

شرایط و محدودیت‌ها: قرارداد‌ و شروط بیمه نامه ها را به دقت مطالعه کنید. ممکن است تفاوت‌هایی در محدودیت‌ها، استثنا‌ها و پوشش‌های اضافی وجود داشته باشد که برای شما مهم است.

مشورت با متخصصان بیمه: همواره می‌توانید به کارشناسان بیمه مراجعه کنید و نظر و مشورت آن‌ها را درباره گزینه‌های مختلف بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی بپرسید. آن‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند و با توجه به نیاز‌ها و محدودیت‌های شما، بهترین گزینه را پیشنهاد دهند.

مقایسه بیمه عمر و درمان تکمیلی

بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی دو نوع بیمه متفاوت هستند که هر کدام ویژگی‌ها و پوشش‌های خود را دارند. البته، در هر کشور و با توجه به قوانین و سیستم بیمه آن منطقه، شرایط و جزئیات دقیق ممکن است متفاوت باشد. اما در مجموع، برخی تفاوت‌ها به شرح زیر وجود دارند:

بیمه عمر بیمه درمان تکمیلی
هدف حمایت مالی خانواده پرداخت هزینه‌های درمانی و بهبودی سلامت فرد بیمه شده
پوشش پوشش بیمه ای برای فوت، بیماری، حادثه، نقص عضو و ازکارافتادگی فرد بیمه شده.

پرداخت ذخیره ریاضی بیمه نامه های اندوخته دار.

پرداخت هزینه‌های بیمارستانی، دارو‌ها، خدمات پزشکی، تجهیزات پزشکی و سایر خدمات مرتبط که توسط بیمه سلامت اصلی پوشش داده نمی‌شوند.
مدت بیمه نامه طولانی مدت هستند یکساله و کوتاه مدت هستند
حق بیمه حق بیمه برای کل سالهای بیمه نامه پرداخت می شود و براساس سن و میزان سرمایه مشخص می شود حق بیمه بصورت ماهانه یا یکجا پرداخت می شود و براساس سقف سرمایه خریداری شده برای هزینه های درمانی محاسبه می شود

پوشش بیماری های خاص و تفاوت آن با پوشش های درمان تکمیلی

در بیمه های عمر یک پوشش اضافی ارائه می گردد تحت عنوان پوشش امراض خاص (سخت) که در این پوشش هزینه های درمانی برای برخی از بیماری های خاص پرداخت می شود. در حالیکه در بیمه‌های تکمیلی بصورت کلی علاوه بر بیماری های خاص، هزینه‌های درمانی از جمله خدمات آزمایشگاهی، زایمان، دندانپزشکی، جراحی‌های سرپایی، دارو و… نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

به همین علت برخی از افراد تمایل دارند علاوه بر اینکه یک بیمه نامه عمر با پوشش بیماری های خاص را داشته باشند، یک بیمه نامه درمان تکمیلی را جهت پوشش های بیشتر نیز خریداری نمایند.

سخن آخر

انتخاب بین بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی وابسته به نیاز‌ها و اولویت‌های شما است. هر دو نوع بیمه دارای مزایا و محدودیت‌های خود هستند. استفاده از تمامی مزایای بیمه عمر مثل امکان دریافت وام بدون ضامن، داشتن سود مشارکت بالا به شکل روزشمار و مرکب و برداشت از اندوخته در کنار پوشش‌های درمانی و حادثه، می‌تواند دلیل خوبی برای انتخاب بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به حساب آید. اما بیمه تکمیلی نیز پوشش‌های درمانی جزئی‌تر و با سقف هزینه‌ای بالاتری در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ لذا اگر توانایی تهیه هر دو بیمه عمر و تکمیلی در کنار هم را دارید، بهترین گزینه دارا بودن از هر دو بیمه است تا خیال شما از خود و خانواده‌تان در زمان بیماری و بازنشستگی راحت باشد.

اما اگر الزاماً باید یک مورد را انتخاب کنید، بایستی با توجه به شرایط و نیاز‌هایی که دارید، بهترین مورد را با توجه به توضیحاتی که دادیم، انتخاب نمایید. در انتها‌امیدواریم توانسته باشیم مقایسه خوبی بین بیمه عمر و بیمه درمان تکمیلی کرده باشیم، ولی اگر بازهم سؤالی در زمینه انتخاب بیمه عمر یا بیمه تکمیلی داشتید، از طریق بخش دیدگاه با تیم بیمه آگاه در ارتباط باشید.

نظرتان را درج کنید