جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بیمه عمر آتیه فرزندان | صفر تا 100 بیمه عمر تامین آتیه فرزندان

بیمه عمر آتیه فرزندان | صفر تا 100 بیمه عمر تامین آتیه فرزندان

در مورد بیمه عمر آتیه فرزندان چه می دانید؟ شما به عنوان والدین فرزند و یا فرزندان خود، برای آینده آن ها حاضرید چه کارهایی انجام دهید؟ مطمئناً در این فکر هستید که از انجام هیچ کاری فروگذار نخواهید کرد و احتمالاً به همین دلیل است که در حال مطالعه مطلبی درباره بیمه عمر آتیه فرزندان هستید و ما به این خاطر شما را تحسین می کنیم و به شما قول می دهیم که در انتهای این مطلب، نتیجه گیری خوبی در مورد نحوه تأمین مالی آینده کودکان خود در کنار یکدیگر بگیریم؛

پس اگر آینده فرزندانتان برایتان اهمیت دارد، در این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش تأمین آینده مالی فرزندان را با هم بررسی کنیم.

بیمه عمر آتیه فرزندان

اغلب والدین از همان ابتدای کودکی، نگرانی آینده فرزندان خود را دارند و این دغدغه ها در سالیان اخیر و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، افزایش پیدا کرده است، به این خاطر که هزینه های زندگی، تحصیل، ازدواج و کار بسیار بالا رفته و تأمین همه آن ها به خوبی برای تمامی خانواده ها و افراد امکان پذیر نیست!

بنابراین والدینِ آگاه از سنین کودکیِ فرزندان خود در این فکر هستند که چطور می توانند آینده کودکان خود را تضمین کنند تا در آینده، آن ها با کمترین مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند؛ در این بین بیمه عمر آتیه فرزندان یکی از روش های مناسب برای این کار به حساب می آید که در ادامه مزایا و معایب آن را نیز بررسی کرده ایم.

بیمه عمر تأمین آتیه فرزندان چیست؟

بیمه عمر و تأمین آتیه فرزندان یکی از انواع بیمه های عمر و سرمایه‌ گذاری به حساب می آید که خانوارها به منظور تضمین آینده مالی فرزندان خود در اکثر نقاط دنیا و به خصوص ایران از آن استفاده می شود.

به عبارت دیگر، بیمه آتیه فرزندان، یک طرح بیمه ای است که هدف آن تامین مالی فرزندان در دوران جوانی است حال یا به واسطه اینکه ممکن است والدین خود را از دست بدهند و یا حتی نیاز به تامین مالی برای تحصیل یا امور دیگر داشته باشند. 

این بیمه در کنار پوشش‌ های بیمه ای که ارائه می دهد، یک سپرده مطمئن و سودآور برای کودکان است تا در انتهای مدت قرارداد بتوانند از مبلغ سپرده در راستای تأمین مالی زندگی خود بهره مند شوند.

بیمه عمر آتیه فرزندان والدین را قادر می سازد تا از کودکی برای فردای فرزندان خود سرمایه‌ گذاری کرده و این کار را به کودکان خود نیز آموزش دهند تا در سنین بالاتر که به احتمال زیاد مشکلات اقتصادی افزایش پیدا کرده است و قدرت خرید به دلیل تورم کاهش پیدا کرده است، سپرده ای که با تورم سازگار است بتواند به فرزندانشان کمک کند.

البته این بیمه انواع گوناگونی دارد و شرایط پرداخت آن نیز با توجه به شرایط شما قابل تغییر است تا همه اقشار جامعه با هر سطح توان مالی بتوانند قدمی در راستای بهبود زندگی فرزندان خود از نظر مالی بردارند. ضمن اینکه طرح های بسیاری از بیمه آتیه فرزندان وجود دارد و برخی از آنها بصورت یک پوشش در بیمه نامه های عمر ارائه می شوند. اما نکته مهم ماهیت بیمه آتیه فرزندان است که در تمام انواع مختلف آنها، هدف تامین مالی آینده فرزندان است. 

چطور بهترین بیمه آتیه فرزندان را انتخاب کنیم؟

شاید در نگاه نخست، انتخاب بهترین بیمه آتیه فرزندان خیلی ساده باشد ولی شما باید آگاهی کافی را در این خصوص داشته باشید و شرایط و تعرفه های شرکت های مختلف بیمه ای برای خرید بیمه آتی فرزندان را بررسی کنید تا بتوانید بهترین بیمه عمر آتیه فرزندان را برای کودکان خود انتخاب نمایید.

در زمان انتخاب بهترین بیمه آتیه فرزندان باید میزان درآمد فعلی خود در حال حاضر و متوسط میزان افزایش حقوق خود در آینده را در نظر بگیرید تا درصد افزایش سرمایه در طول زمان را به درستی تعیین کنید.

بیمه عمر آتیه فرزندان

همچنین در نظر داشته باشید که با پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه، شرایط بیمه نامه شما بهبود پیدا می کند و دیگر درگیر پرداخت های جزئی ماهیانه و یا چند ماه یکبار نخواهید شد و زمانی که پول نقد بیشتری دستتان است (معمولاً انتهای سال) به صورت یکجا حق بیمه های فرزند یا فرزندانتان را پرداخت کنید تا بتوانند در زمان مناسب (جوانی) که بیشترین نیاز را به سرمایه دارند، از آن به بهترین شکل استفاده نمایند.

شرایط بیمه آتیه کودکان

بیمه های آتیه فرزندان بسته به نوع طرح ارائه شده توسط شرکت بیمه، ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد اما عمده ترین آنها عبارتند از:

  • پوشش سرمایه فوت بر اثر حادثه و پوشش از کارافتادگی نیز شرایط مختلفی در بیمه عمر و آتیه فرزندان دارند و می تواند در هر شرکتی این شرایط متفاوت باشد.
  • بعضی از شرکت های بیمه، در صورت فوت بیمه گذار (والدین)، پرداخت حق بیمه را به مدت 10 سال به عهده می گیرند و سایر پوشش های بیمه نامه در کنار اندوخته مورد نظر برای بیمه شده همچنان فعال و قابل استفاده خواهد ماند.
  • در بعضی از شرکت های بیمه ای، بیمه آتیه فرزندان برای کودکان زیر 15 سال و در بعضی دیگر برای کودکان زیر 12 سال، پوشش امراض خاص ارائه نمی شود و زمانی که به سن مورد نظر رسیدند، این پوشش برایشان فعال می شود ولی بعضی از شرکت ها نیز محدودیتی برای این موضوع در نظر نگرفته اند.
  • بیمه عمر آتیه فرزندان با بیمه عمر و سرمایه گذاری عادی تفاوتی ندارد و تنها مزیت بیمه فرزندان این است که با توجه به این که سن بیمه شده پایین است، در آینده سرمایه وی ارزش بالایی پیدا می کند و می تواند در سنین جوانی که بیشترین نیاز به سرمایه را دارد، از آن در راستای اهداف مختلف استفاده کند.
  • با توجه به این که سن بیمه شده در بیمه عمر و سرمایه گذاری کودکان پایین است، از نظر پوشش های ارائه شده، شرایط خاصی در نظر گرفته می شود، چرا که بعضی از پوشش ها با توجه به سن بیمه شده معنا پیدا می کند و در این مورد تعرفه شرکت های مختلف بیمه ای متفاوت است و این شمایید که باید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مزایای بهترین بیمه آتیه فرزندان

بیمه عمر آتیه فرزندان مزایای گوناگونی دارد که در این بخش به مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم:

سرمایه بدون بازپرداخت: سرمایه‌ ای که در انتهای قرارداد در اختیار شما قرار می گیرد، در حقیقت حاصل سرمایه گذاری شماست و بازپرداخت ندارد. لذا والدین یا فرزندان می‌ توانند در زمان نیاز از این سرمایه برای موارد گوناگون استفاده نمایند؛ راه اندازی کسب و کار، خرید جهیزیه، هزینه های ازدواج، هزینه های تحصیل و … از جمله مواردی است که خانوارها را ترغیب می کند تا بیمه زندگی آتیه فرزندان را تهیه فرمایند.

هماهنگی با تورم: شاید مهم ترین ویژگی مثبت بیمه عمر کودکان، هماهنگی با تورم است؛ بنابراین شما می توانید حق بیمه پرداختی خود را سالانه افزایش دهید تا در بلندمدت و در صورت افزایش تورم، دارایی تان ارزش خود را حفظ کند. بنابراین در بلندمدت دارایی شما کم ارزش نخواهد شد و سرمایه خوبی در زمان نیاز برای فرزندانتان فراهم خواهد آمد. لازم به ذکر است سقف افزایش سالانه حق بیمه توسط شرکت بیمه تعیین می شود.

امکان دریافت وام: یکی از مزایای ‌بیمه عمر تأمین آتیه فرزندان دریافت وام بدون نیاز به ضامن و فرایندهای اداری سخت و زمان بر است. لذا بدینوسیله والدین قادرند پس از پایان سال دوم قرارداد، تا ۹۰ درصد از اندوخته بیمه نامه را به عنوان وام دریافت کنند.

معافیت از مالیات و دریافت سود خالص: این بیمه معاف از مالیات است و در انتهای قرارداد از مبلغی که در اختیار شما قرار می گیرد، مالیاتی کسر نخواهد شد و از طرف مقابل، به این بیمه دو نوع سود تضمینی و مشارکتی نیز تعلق می گیرد.

پوشش های مختلف بیمه عمر: بیمه عمر کودک نیز مثل سایر بیمه های عمر، از پوشش هایی برخوردار است که شامل پوشش فوت (فوت عادی و فوت بر اثر حادثه)، پوشش امراض خاص، پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه،پوشش های معافیت از پرداخت حق بیمه و پوشش نقص عضو و از کار افتادگی می شود.

امکان بازخرید زودتر از موعد: به صورت کلی بیمه آتیه فرزندان را می توان از 5 الی 30 سال تهیه کرد ولی فرضا اگر بیمه نامه فرزند شما 30 ساله باشد و در سال 20 ام به هر دلیلی نیاز مبرم به پول داشتید و خواستید برای بازخرید بیمه پیش از سررسید آن اقدام کنید، امکان انجام این کار برای شما فراهم است و شما اصل پول و سودتان تا آن زمان را دریافت خواهید کرد؛ هرچند به دلیل این که سود بیمه های عمر در سال های پایانی تصاعدی افزایش پیدا می کند، توصیه به انجام این کار نداریم ولی امکانش برایتان فراهم است.

نکات مهم برای تهیه بیمه عمر فرزندان

  • در زمان انتخاب مبلغ حق بیمه، در کنار این که توانایی مالی خود برای پرداخت ماهیانه را در نظر می گیرید، مبلغی را تعیین کنید که بازدهی مطلوبی در بلندمدت برای فرزندتان داشته باشد.
  • بیمه آتیه فرزندان، بیمه آتیه کودکان، بیمه عمر و آتیه فرزندان، بیمه عمر جوانان و نوجوانان و … همگی بیمه عمر و سرمایه گذاری برای کودکان هستند و یک معنی را می دهند.
  • توصیه می کنیم با توجه به سن پایین فرزند یا فرزندان خود، مدت بیمه نامه را 30 ساله یا بیشتر انتخاب کنید؛ چرا که اگر مدت زمان بیمه نامه کوتاه تر باشد، امکان تمدید آن در انتهای زمان بیمه نامه وجود نخواهد داشت و درصورت درخواست به ادامه بیمه نامه می بایست یک بیمه نامه جدید تهیه نماید. 
  • در زمان تهیه بیمه عمر فرزندان در نظر داشته باشید که شرکتی را انتخاب کنید که توانگری بیمه ای بالایی داشته باشد تا در زمان نیاز برای ارائه خدمات و استفاده از پوشش هایی که برای دریافت آن ها حق بیمه پرداخت کرده اید، مشکلی ایجاد نشود و خیالتان راحت باشد.
  • در نظر داشته باشید، که در بیمه آتیه فرزندان چنانچه فرد به سن قانونی برسد، می تواند با صدور الحاقیه صاحب بیمه نامه شود و جانشین والد برای پرداخت حق بیمه شود. 

برای تهیه بیمه عمر کودک چه مدارکی نیاز است؟

به منظور ثبت نام و خرید بیمه عمر کودکان و تضمین مالی آینده آن ها، نیاز به مدارک خاصی نیست و تنها مدارک شناسایی کفایت می کند.

لذا چنانچه می خواهید برای این کار اقدام کنید، شناسنامه و کارت ملی فرزند یا فرزندانتان تنها مدارکی است که نیاز دارید و در کنار این مدارک، فرم هایی در اختیارتان قرار می گیرد که باید تکمیل کنید تا کودکان شما تحت پوشش بیمه عمر و سرمایه گذاری قرار گیرند و یک قدم به آینده مالی مناسب نزدیک تر شوند.

سخن آخر

البته که انتخاب یک بیمه عمر مناسب با شرایط شما و فرزندتان خیلی آسان نخواهد بود ولی با داشتن اطلاعات در این زمینه، می‌ توانید بهترین بیمه عمر را برای آتیه فرزندان خود انتخاب کنید.

اگر هنوز هم برای تهیه بیمه عمر فرزندان شک دارید، در نظر داشته باشید که تامین آتیه می تواند در آینده برای مخارج ازدواج، تهیه جهیزیه، مسکن، خرید ماشین، تحصیل، مهاجرت، شروع کسب و کار و بسیاری از موارد دیگر کاربرد داشته باشد، بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، باید تامین آتیه فرزندان را در برنامه های خود قرار دهید.

در انتها امیدواریم همه اطلاعات لازم در مورد بیمه عمر آتیه فرزندان را از این پست گرفته باشید، اما درصورت وجود هرگونه سوال احتمالی درخصوص بیمه عمر تامین آتیه فرزندان، از طریق بخش دیدگاه با تیم بیمه آگاه در ارتباط باشید.

نظرتان را درج کنید