جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بیمه عمر هدیه ای برای دیگران

بیمه عمر هدیه ای برای دیگران

واقعیت شیرین دنیای امروز این است که؛ “خانواده” بزرگترین سرمایه و بهترین نعمت خداست و این واقعیت یادآور وجود عشق و احترام در محیط خانواده است. داشتن یک خانواده شاد و خوشبخت تنها با فراهم کردن نیازهای اولیه زندگی به دست نمی آید بلکه تمام تلاش مان برای محافظت صد در صدی از آنهاست و این وجه مشترک همه ما است. ما گاهی می خواهیم به بهترین شکل ممکن از عزیزانمان محافظت کنیم، بنابراین شاید بپرسیم؛ “خب می‌توانم برای محافظت از آنها، بیمه عمر بخرم؟”.

 https://insurance.agah.com/wp-content/uploads/2022/11/قدر-زندگی.jpg

بنظر می رسد باید بیشتر راجع به آن صحبت کرد و نکات زیادی را درباره خرید بیمه عمر در نظر گرفت:

آیا می توانیم برای شخص دیگری بیمه عمر بخریم؟

پاسخ کوتاه به این سؤال این است که بله شما می توانید برای شخص دیگری بیمه عمر بخرید. مثلاً، اگر فرزندی دارید و قطعاً به فکر آینده او هستید، ممکن است بخواهید برای او یک بیمه نامه عمر با مبلغ مناسبی خریداری کنید.

البته باید بدانید هنگام خرید بیمه عمر برای یک شخصی دیگر، شرکت بیمه ای که از آن بیمه نامه را خریداری می کنید از شما در مورد نسبتی که با آن شخص دارید، سؤال خواهد کرد. در واقع برای یک شرکت بیمه اهمیت دارد که برای چه شخصی قصد خرید بیمه عمر را دارید. در اصطلاح رایج بیمه های عمر به چنین امری نفع بیمه پذیر (Insurable Interest) می گویند. به بیان ساده، به این معنی که اگر شخص فوت کند، چه کسی از نظر مالی متضرر خواهد شد و یا مسئول بدهی ها و سایر امورات مالی او خواهد بود؟

آیا می توانم برای همسرم بیمه عمر بخرم؟

قاعدتاً افراد درجه یک خانواده از جمله همسر یا فرزندان در زمان فوت شخص علاوه بر ضربه روحی، از نظر مالی دچار مشکلاتی خواهند شد. بنابراین افراد متأهل، نیازی به اثبات نفع بیمه‌پذیر ندارند. البته برای شرکای کاری نیز به دلیل اینکه ممکن است در زمان فوت شخص دچار خسران مالی گردند، می توان چنین کاری انجام داد.

به طور معمول یک گزینه مناسب برای افراد متأهل، دریافت بیمه عمر مشترک است. با یک بیمه نامه عمر با سرمایه تضمین شده، می توانید شریک زندگی خود را به بیمه نامه اضافه کنید. دریافت بیمه عمر برای زوجین می تواند بسیار منطقی باشد. بنابراین خرید بیمه نامه عمر می تواند به این معنی باشد که در صورت فوت یکی از زوجین، دیگری به کمک مالی نیاز دارد.

بنابراین هم می توانید برای همسر خود بصورت جداگانه بیمه نامه عمر خریداری نمایید و یا از طرح های بیمه عمر مشترک بهره مند شده و همسرتان را به بیمه عمر خود اضافه نمایید.

آیا می توانم برای والدین خود بیمه عمر بخرم؟

والدین زیادی را می شناسم که همیشه مقداری پول، طلا و یا یک قطعه زمین را کنار گذاشته اند و مرتب به اطرافیان یادآوری می کنند که پس از مرگم از این پس انداز استفاده کنید. درست است بسیار تلخ است اما واقعیتی است انکار ناپذیر.

توضیح دادن اهمیت بیمه عمر به والدین می تواند به مراتب سخت تر و پیچیده تر باشد. از این گذشته، دریافت بیمه عمر مربوط به اتفاقاتی است که پس از فوت آنها رخ می دهد. یک راه حل برای این کار، گرفتن بیمه عمر از طرف آنهاست. برای دریافت بیمه عمر برای والدین خود، باید مدارکی مبنی بر نفع بیمه پذیر ارائه دهید و البته رضایت آنها را نیز جلب کنید. انجام این کار می‌تواند حائز اهمیت باشد زیرا می‌توانید مسئول بدهی‌های آنها یا حتی هزینه‌های مراسم فوت شان باشید و بنابراین به آنها این اطمینان را بدهید که نیازی نیست نگران آینده باشند چرا که بیمه عمر راهی برای کمک مالی به عزیزانشان در صورت فوت آنهاست.

 آیا می توان برای خواهر و برادر هم بیمه عمر دریافت کرد؟

مثال دیگری که در آن باید شواهدی مبنی بر نفع بیمه پذیر بودن برای خرید بیمه نامه عمر به شرکت بیمه ارائه دهید در مورد خواهر یا برادر است. البته ممکن است کمی عجیب به نظرتان برسد که دلیل این کار چیست؟

افراد زیادی وجود دارند که ممکن است با خواهر و برادر خود وارد کسب و کاری بصورت شراکتی شده باشند. بنابراین اگر یکی از آنها از دنیا برود، خواهر یا برادر بازمانده، مسئول تمام امورات مالی آن کسب و کار خواهد بود. بنابراین گرفتن یک بیمه نامه عمر از طرف آنها به طور بالقوه می تواند در صورت فوت آنها کمک مالی زیادی به شما کند.

باز هم باید یادآوری کرد که برای گرفتن بیمه عمر از طرف فرد دیگر، حتماً نیاز به رضایت آنها دارید.

سخن پایانی

در اوضاع اقتصادی نامناسب حال حاضر کشور، مدیریت امور مالی خانواده ها دشوار شده است. با این حال می توان بین انواع هزینه ها تا حدودی تعادل ایجاد کرد و در اینصورت مطمئن شوید که از همه افراد خانواده به خوبی مراقبت می شود. اگرچه باز هم تاکید می کنیم که ممکن است کار سختی باشد. به همین دلیل است که باید بدانید که بیمه عمر می تواند در این فرآیند حمایتگر شما و خانواده تان باشد.

نظرتان را درج کنید