جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خرید بیمه عمر | چرا در 20 سالگی؟

خرید بیمه عمر | چرا در 20 سالگی؟

خرید بیمه عمر در 20 سالگی می‌تواند یک استراتژی بسیار جذاب سرمایه گذاری برای آینده باشد. ۲۰ سالگی سنی است که افراد اولین کار خود را شروع می‌کنند و همچنین پایه‌های مالی قوی برای آینده ایجاد می‌کنند. خرید یک بیمه نامه عمر در دهه ۲۰ زندگی می‌تواند به تقویت این پایه برای آینده‌ای مطمئن کمک کند.

از طرفی در این دوره جوانان سرشار از امید و خوش بینی نسبت به آینده هستند. آن‌ها معمولاً در این دهه ماجراجو و ریسک پذیر هستند و از برداشتن گام‌های جسورانه در زندگی شخصی یا کاری خود ابایی ندارند.

خوش بینی و شجاعت جوانان ۲۰ ساله بسیار چشمگیر و ایده آل گرایانه است، اما از طرفی باعث می‌شود در اوایل زندگی چون جوان و سالم هستند از سرمایه گذاری چشم پوشی کنند. اما می‌توانند برای سرمایه گذاری بیمه عمر را در نظر داشته باشند.

یکی از ابزارهای سرمایه گذاری برای جوانان بیمه عمر است که عموماً مورد توجه جوانان ۲۰ ساله نیست، اما می‌تواند به آنها کمک کند تا برای آینده برنامه ریزی مالی داشته باشند. علاوه بر این، از خود و وابستگان‌شان در شرایط اضطراری مانند بیماری، تصادف یا در صورت مرگ نیز محافظت کنند.

بیمه عمر روشی برای سرمایه گذاری در 20 سالگی

دلایل اهمیت خرید بیمه عمر در 20 سالگی

بیمه عمر در هر سنی می‌تواند مفید باشد، اما نکته مهم اینجاست که هر چه زودتر به فکر این بیمه باشید سود بیشتری هم خواهید کرد. خرید بیمه عمر در سنین ۲۰ سالگی بسیار راحت تر، مقرون به صرفه تر و سودآور تر از افراد در سنین ۳۰ یا ۴۰ سالگی است. از طرفی چون این بیمه به نوعی بیمه عمر سرمایه گذاری هم می‌تواند باشد، به همین دلیل ممکن است خرید هر چه زودتر آن برای شما سودآوری بیشتری هم داشته باشد.

اگر افرادی که بیمه نامه عمر خریده‌اند فعالیت‌های پرخطر از جمله کشیدن سیگار داشته باشند یا در حرفه‌‎های پرخطری مثل ورزش‌هایی با ریسک بسیار بالا شرکت کنند، یا مشکل جسمانی خاصی نداشته باشند، در این صورت حق بیمه پرداختی بیمه نامه عمر نسبت به سنین بالاتر کمتر خواهد بود. اگرچه افراد غالباً در سنین ۳۰ و ۴۰ سال نیز از سلامت جسمی برخوردارند، اما اصولاً حق بیمه آن‌ها بالاتر است. برای درک بهتر این موضوع شاید بد نباشد که شرایط عمومی بیمه عمر را مطالعه کنید. در این قسمت شرایط کاملا بیمه‌های عمر شرح داده شده و توضیح داده شده است که در بیمه نامه چه مواردی ذکر می‌شود.

شرط حمایت مالی از افراد تحت تکفل جوانان 20 ساله

درست است که جوانان از لحاظ مالی وابسته به خانواده هستند، اما با توجه به اینکه معمولاً در دهه ۲۰ زندگی کار خود را شروع می‌کنند. با خرید یک بیمه نامه عمر می توانند در آینده از والدین مسن و همسر و فرزندان در صورت نبودشان حمایت مالی کرده و چنانچه وام یا بدهی داشته باشند، بار آن بر عهده خانواده نخواهد بود.

خرید بیمه عمر در 20 سالگی و مسیر روشن آن به آینده

سرمایه گذاری برای دوران بازنشستگی

اگر افراد در دهه ۲۰ زندگی خود اقدام به خرید بیمه نامه عمر نمایند، برای دوران بازنشستگی سرمایه مناسبی ایجاد خواهند کرد. در برخی از انواع بیمه عمر بخشی از حق بیمه‌هایی که در طول مدت بیمه نامه پرداخت می‌شود به احتساب سود حاصله، پس اندازی نقدی را برای دوران بازنشستگی ایجاد خواهد کرد.

همچنین خرید بیمه عمر یکی از روش های سرمایه گذاری کم ریسک به حساب می آید.

آینده نگری

یک فرد ۲۰ ساله ممکن است هرگز احساس نکند که نیاز به خرید بیمه نامه عمر دارد، زیرا ممکن است فکر کند که هیچ وابستگی به آن نداشته و از طرفی همیشه جوان و سالم است. اما باید فکر جوانان را به این سمت معطوف کرد که خرید یک طرح بیمه‌ای با پس انداز مناسب در این سن و سال می‌تواند مثمر ثمر باشد تا در آینده زمانی که نیاز ضروری به پول داشت بتواند از پس انداز خود استفاده کند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که به هر حال همه افراد ممکن است نیاز، وابستگی یا بدهی خاصی نداشته باشند، اما در هر صورت عاقلانه است که در هنگام خرید بیمه نامه عمر، آینده نگرانه فکر کنند.

منبع: MONEY.COM

نظرتان را درج کنید