جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه نامه عمر

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه نامه عمر

مدارک خرید بیمه نامه عمر

برای درخواست قرارداد بیمه عمر، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  1. فرم پیشنهاد یا درخواست بیمه نامه
  2. مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
  3. مدارک پزشکی در صورت لزوم
  4. کارت سلامت زمان تولد و واکسیناسیون برای نوزادان

شرکت بیمه بسته به نوع طرح بیمه ای مورد درخواست و همچنین میزان پوشش انتخابی ممکن است مدارک بیشتری را نیز علاوه بر موارد بالا درخواست کند. حتی ممکن است اسنادی دال بر اثبات درآمد نیز درخواست نماید. البته این مورد کمتر در ایران مشاهده شده است و اطلاع از میزان درآمد صرفاً از طریق فرم پرسشنامه از متقاضی خواسته شده که میزان درآمد خود را اعلام نماید.

علت اصلی اطلاع از میزان درآمد فرد متقاضی بیمه نامه این است که؛ شرکت بیمه باید مطمئن شود که آیا میزان درآمد فرد کفاف پرداخت حق بیمه انتخابی را می دهد یا خیر؟ چرا که اگر میزان حق بیمه با میزان درآمد فرد مطابقت نداشته باشد نشان دهنده این است که؛ یا افراد با بی اطلاعی نسبت به خرید بیمه نامه اقدام نموده اند و در نتیجه بیمه نامه ای که مناسب با شرایط شان است را انتخاب نکرده اند و یا برای رسیدن به اهداف خاصی اقدام به خرید بیمه نامه نموده اند و به زودی از ادامه بیمه نامه انصراف خواهند داد.

سایر مدارک و مستندات

بسته به میزان پوشش درخواستی، میزان حق بیمه، و مشخصات بیمه شده از جمله؛ سبک و روش زندگی و فعالیت هایی که انجام می دهید مثل انجام یک ورزش حرفه ای یا فعالیت پرخطر، سابقه پزشکی، سوابق بیمه ای، سابقه خانوادگی، ممکن است شرکت بیمه اطلاعات بیشتری را نیز درخواست نماید یا مدارکی مانند اثبات درآمد، گزارش های پزشکی و غیره را بخواهد.

ارائه مدارک مازاد بر آنچه در بالا اشاره شد، در روند تکمیل فرم پیشنهاد و صدور بیمه نامه به اطلاع متقاضی خرید بیمه نامه می رسد.

پیشنهاد مطالعه: مدارک مورد نیاز پرونده خسارت بیمه عمر

نکاتی که باید به خاطر بسپارید

  • یک بیمه نامه واحد و جهانی وجود ندارد که بتواند برای همه افراد مناسب باشد یا تمام نیازهای بیمه ای فرد را برآورده کند. بیمه نامه زندگی مانند یک دوست، همکار یا یکی از اعضای خانواده نخواهد بود. در واقع بیمه نامه باید در راستای خواسته ها و اهداف شما باشد چرا که هر فرد دارای اهداف منحصر به فردی است.
  • بهتر است هر چه زودتر برای دریافت یک بیمه نامه عمر اقدام نمایید زیرا حق بیمه عمر در سنین جوانی کمتر است و با بالا رفتن سن، شروع به افزایش می کند.
  • می توانید در طول مدت بطور موثر از مزایای بیمه نامه استفاده نمایید و ارزش سرمایه بیمه ای خود را افزایش دهید.

لطفاً در مورد مشخصات بیمه نامه عمر با نمایندگان بیمه مطمئن، آگاه و با تجربه صحبت کنید. کارشناسان ما در بیمه زندگی آگاه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نظرتان را درج کنید